XXI Ogólnopolski Bieg o Kryształową Perłę Jeziora Narie 06 lipca 2019

W sobotę 6 lipca wziąłem udział w biegu o perłę dookoła jeziora Narie.

Słyszałem wiele dobrego o tej imprezie więc bez wahania się zapisałem choć dystansu 33 km dawno nie zaliczałem. Start nastąpił w turystycznej miejscowości Kretowiny, pogoda dopisała było ciepło ale nie gorąco. Na starcie zauważyłem więcej niż zwykle rasowych biegaczy, między innymi w koszulach z Biegu Rzeźnika. Zapisało się niecałe 300 osób, na starcie było mniej. Początek bardzo spokojnie po asfalcie i to mnie zaskoczyło bo myślałem że dookoła jeziora będzie po lesie. Postanowiłem biec ze średnią 5 min na kilometr z uwagi na niedawny ból pięty, w sumie to tydzień wcześniej zastanawiałem się czy w ogóle wystartować. Po kilku kilometrach zaczęły się „teściowe” tzn podbiegi, 2 były naprawdę długie i wyczerpujące, otuchy dodawały napisy na asfalcie. Zabrałem ze sobą 2 żele energetyczne oraz w bidonie izotonik- i to był  błąd bo po godzinie biegu miałem wyschnięte i przesłodzone usta. Na szczęście po drodze były punkty z wodą. Około 20 km poczułem się zmęczony a wcześniej już zaczeliśmy biec po luźnej nawierzchni, pagórkowatej z piaskiem żwirem itp. tempo mocno spadło, dodatkowo duży palec w lewej nodze zaczął dolegać, jakby but był za mały. Czułem się słabo, inni jeszcze gorzej bo wyprzedzałem pojedyncze osoby. W końcu wbiegliśmy ponownie na asfalt, koniec biegu było co raz bliżej, poczułem się lepiej i przyspieszyłem do ok 4:45 min. na km. Z dale było słychać już hałasy, biegłem sam do mety, według zegarka zostało jeszcze kilometr ale za chwilę plaża i upragniona meta. Niespodzianka bo zamiast medalu kryszałowa perła 🙂 Padłem zmęczony ale po chwili się schłodziłem w jeziorze.

Podsumowując bardzo trudny, wyczerpujący bieg i jestem bardzo zadowolony z jego ukończenia. Jestem przekonany że powrócę tu jeszcze. Oficjalnie zająłem 96 miejsce z czasem 2 godziny 43 minuty

.1

About testorunner

I run because I simply like it !

Posted on 07/24/2019, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Dodaj komentarz